Zajęcia gordonowskie

w Legionowie

Umuzykalniające zajęcia dla dzieci wg teorii uczenia się muzyki E.E.Gordona

rozwój zdolności muzycznych

od pierwszego miesiąca życia

certyfikowany nauczyciel

zapisy przez cały rok

kameralne grupy

Kościuszki 114 (Przystanek)

Grupy Wiekowe

Grupa dzieci
0-1 lat
Grupa dzieci
1-3 lata
Materiały online
Zapisy przez cały rok

Zapraszamy!

darmowe zajęcia próbne

    Akceptuję Politykę prywatności*

    Czym są „Gordonki”?

    najważniejsze informacje o zajęciach

    Fenomen zajęć gordonowskich polega na zanurzaniu dziecka w muzyce poprzez śpiew i rytmiczne recytowanie bez użycia słów i akompaniamentu. Dzięki takiej akulturacji muzycznej dajemy możliwość nauki muzyki podobnie do języka mówionego oraz pełnego rozwoju zdolności muzycznych od najmłodszych lat.
    Zajęcia gordonowskie cechuje podążanie za dziećmi, oddanie im swobody w reagowaniu na muzykę. Największy fenomen zajęć opiera się na ciszy, której dorosły nie powinien w żaden sposób naruszać. Wówczas dzieje się prawdziwa magia! W mózgu dzieci, wytwarzają się nowe połączenie nerwowe, dzięki czemu zdolności muzyczne dzieci rosną, a one po swojemu „układają” sobie swój indywidualny muzyczny słownik.

    Co dajesz Twojemu Dziecku uczęszczając z nim na zajęcia?

    rozwój zdolności
    Umożliwiasz mu wykorzystanie największego potencjału dla rozwoju zdolności muzycznych, który przypada od narodzenia do ok. 18 miesiąca życia.
    różnorodność muzyczna
    Dajesz Maluchowi swobodę i czas dla jego indywidualnego i unikatowego poznawania świata rytmu i melodii oraz zanurzasz go w różnorodności tonalności i metrów.
    poczucie
    komfortu
    Zapewniasz mu możliwość odkrywania swojego głosu w śpiewie i budowania własnego muzycznego języka poprzez nieograniczony sposób wyrazu.
    nauka rozumienia
    Pozwalasz mu eksplorować muzyczny świat w najdogodniejszy dla maluszka sposób, bez narzucania realizacji ćwiczeń, tak jak potrzebuje w danej chwili.

    Co wyróżnia zajęcia gordonowskie w Artyz?

    Teoria Gordona to efekt wieloletnich badań naukowych, które sam autor szczegółowo opisał w wielu publikacjach oraz zbadał przez ponad 30 lat pracy z dziećmi. W Artyz uważamy, że dobrze przeprowadzone zajęcia to znacząca część w osiągnięciu zamierzonych rezultatów, natomiast edukacja rodzica, który jest z maluszkiem na zajęciach jest dla nas równie ważna, ponieważ to dla rodzica ważne jest zrozumienie celowości wykonywanych ćwiczeń i wyjaśnienie ich głębokiego naukowego sensu. Dlatego w ramach naszych zajęć nie tylko Wasze pociechy wyjdą zadowolone, ale i Wy będziecie rozwijać swoją wiedzę, żeby w późniejszym okresie edukacji muzycznej dziecka być rodzicem bardziej świadomym i przekonanym co do wyboru ścieżki edukacji muzycznej.

    materiały szkoleniowe na panelu klienta

    budowanie świadomości i edukacja rodzica

    kameralne grupy do 8 osób

    dbanie o potrzeby i komfort uczestników zajęć

    Cennik

    zajęć gordonowskich

    W naszej szkole cena zależy od ilości zajęć, jaka przypada w danym miesiącu. Na opłatę miesięczną składają się:

    Placówka Artyz  w Legionowie 

    Przystanek

    Kościuszki 114

    Przystanek

    Oferta szkoły przy ul.  Kościuszki 114  w Legionowie

    Terminy zajęć gordonowskich

    Legionowo, ul. Kościuszki 114

     Dzieci 0-1 lat 

    zajęcia gordonowskie dla niemowląt

    środa 9:30 i 15:30

     Dzieci 1-3 lat 

    zajęcia gordonowskie dla dzieci
    środa 10:30 i 16:30

    Wasze pytania

    Każdy człowiek rodzi się ze zdolnościami muzycznymi. Jeżeli stworzymy dziecku sprzyjające otoczenie to jego zdolności będą się utrzymywały, a umiejętności będą rosły. Dzięki założeniom gordonowskim, w zajęciach mogą uczestniczyć już niemowlęta od pierwszych tygodni życia. Dzieci rozwijają wewnętrzny słuch poprzez tzw. audiację, praktycznie doświadczają czym jest poczucie pulsu i rytmu poprzez ruch do muzyki, uczą się i rozumieją kontekst muzyczny, który staje się dla nich muzycznym słownikiem dla późniejszej edukacji muzycznej oraz pomocą w odbiorze muzyki w ogóle.
    Teoria uczenia się muzyki przez dziecko Edwina Eliasa Gordona to rezultat jego wieloletniej obserwacji. Zakłada ona, że dzieci uczą się muzyki naturalnie, tak samo jak języka ojczystego. Ważne jest, aby przechodziły one swobodnie przez kolejne fazy rozwoju nazwaną przez profesora: akulturacją, imitacją i absorbcją. Metoda ta zakłada, że aby rozumieć muzykę w późniejszym etapie należy zrozumieć jej kontekst. Śpiew i głos ludzki jest tu głównym i jedynym przekaźnikiem, a fenomen zajęć oparty jest na przeciwieństwach melodycznych i rytmicznych. Można ją zatem podsumować w czterech prostych słowach: melodia, rytm, cisza i ruch.Umuzykalniające zajęcia gordonowskie z powodzeniem są praktykowane na całym świecie dla dzieci od pierwszych dni życia, a nawet dla mam w ciąży, kiedy dziecko ok.4 miesiąca życia płodowego rozwija zmysł słuchu. Są one stuprocentowo bezpieczne, pozbawione zbędnych zewnętrznych bodźców, które mogły by być za dużym obciążeniem emocjonalnym dla malucha. W naszej szkole dla większego komfortu dzieci i rodziców podzieliliśmy grupy ze względu na wiek. W zajęciach uczestniczą dzieci i rodzice.
    Tak. Odwołanie przez nasz system online 12h przed zajęciami gwarantuje zwrot środków za dane zajęcia. Obecność odwołać można raz w miesiącu.
    Zajęcia trwają do 45 min.
    Rozpoczynamy je krótkim powitaniem i przechodzimy o części właściwej zajęć, które trwają ok 30 min. Po wspólnym muzykowaniu nauczyciel pozostaje do dyspozycji rodziców i wprowadza ich w gordonowski świat teorii muzyki, dzięki czemu zajęcia stają się jeszcze bardziej efektywne.
    Opłata stała – to abonament za szkołę, który jest pobierany przez cały rok kalendarzowy niezależnie od ilości przypadających lekcji w miesiącu. Obejmuje: rezerwację stałego terminu lekcji, korzystania z infrastruktury szkoły i podstawowy dostęp do panelu klienta.

    Opłata za lekcje – to suma ilości zajęć jaka przypada w danym miesiącu (uwzględnia dni wolne ustawowo od pracy, święta itp.)
    Na zajęcia nie trzeba zabierać ze sobą absolutnie nic. Wszystkie potrzebne materiały gwarantujemy w ramach zajęć. Jeśli jednak dziecko koniecznie chce mieć przy sobie pluszaka, czy inną zabawkę (jedną) – taki pluszak może być z nami na zajęciach.
    Zaleca się, aby rodzic zaufał prowadzącemu i w tzw. ciszy audiacyjnej nie inicjował u swojego dziecka podjęcia próby śpiewu ani też sam śpiewał. Dlaczego? O tym mówimy na zajęciach:)

    Zapraszamy na darmowe zajęcia próbne

    Wypełnij formularz

    Wypełnij formularz, oddzwonimy najpóźniej w kolejnym dniu roboczym. Nabór trwa przez cały rok. Jeśli chcesz zadzwonić do wybranej placówki dane kontaktowe znajdziesz powyżej.

    Zapraszamy!

    zgłoszenie na darmowe zajęcia próbne:

      Akceptuję Politykę prywatności*