Edukacja przedszkolaka

w Szkole Muzyki Artyz

Przedszkolaki uczymy muzyki w oparciu o teorię uczenia się muzyki E. E. Gordona co pozwala nam w najefektywniej wspierać i rozwijać ich muzyczne zdolności.

Nasze działania angażują wiele zmysłów dziecka. Oprócz zmysłu słuchu pobudzamy ruch poprzez który dzieci uczą się rytmu, świetnie się przy tym bawiąc.

Bawimy się muzyką
W proces rozwoju zdolności muzycznych wplatamy wiele elementów zabawy, wykorzystując przy tym narzędzia edukacji gordonowskiej.
Uczymy angażując zmysły
Wspólnie poznajemy technikę gry na instrumencie opierając się na doświadczeniach słuchowych i doznaniach sensorycznych.
Rozwijamy logiczne myślenie
Nie dajemy dzieciom gotowych rozwiązań, ale pokazujemy drogę dzięki której sami mogą je odkryć. W taki sposób budujemy ich sprawczość.

Nasze podejście
pedagogiczne

Skupiamy się głównie na procesie, który polega na zanurzaniu dzieci w różnorodnej muzyce pod względem tonalnym i rytmicznym. Dzieci doświadczają jej poprzez ćwiczenia z instrumentem jak i śpiew, czy zadania ruchowe, które pozwalają im na zrozumienie, czym jest rytm i puls w utworze.
Wiemy, że dzieci w tym wieku są bardzo ciekawe świata i mają otwarte umysły na to, co nowe. Dlatego w naszym dialogu staramy się bazować na dziecięcej wyobraźni stosując wiele porównań i przenośni. Staramy się zaspokoić ich muzyczne potrzeby począwszy od praktyki wykonawczej aż po podstawy zapisu nutowego.
Dzieci nie wiedzą co jest trudne, a co łatwe, dlatego staramy się unikać tych pojęć przekazując im wiedzę bez narzucania utartych reguł, które w indywidualnych przypadkach wcale nie muszą być dobre. Dzięki temu  rozbudzamy ich zapał jeszcze bardziej.

W procesie nauczania korzystamy z wielu pomocy dydaktycznych, zabaw muzycznych, zadań i opowieści pobudzających wyobraźnię.
Podczas praktyki wykonawczej unikamy bezmyślnego, automatycznego i mechanicznego grania na zasadzie wielokrotnego bezcelowego powtarzania. Staramy się zacząć budować poprawny aparat gry, który pozbawiony jest spięć ręki i ciała.

Dlaczego warto
wybrać Artyz?

W ramach kursów dla przedszkolaków uzyskasz dostęp do materiałów, które są wsparciem dydaktycznym oraz do rozwiązań, jakich nie znajdziesz w żadnej innej szkole muzycznej.

Pedagogika w zależna
od wybranego  instrumentu 

pianopianino
Młodzi pianiści mogą rozpocząć naukę już w wieku 4 lat. Na jednej z pierwszych lekcji nauczyciel przeprowadza test zdolności muzycznych w formie zabawy, alby wiedzieć jak najlepiej pokierować edukacją dziecka optymalnie wykorzystać czas na lekcji. Zajęcia trwają 30 minut. W tym czasie dzieci są zanurzane w świat muzyki poprzez ćwiczenia ruchowe i słuchowe, grę na pianinie nabywając umiejętności prawidłowego wydobycia i kształtowania dźwięku oraz uczą się bawiąc z nauczycielem grami o tematyce muzycznej. Jednym słowem, jest to czas budowania fundamentu, wspierania wrodzonych zdolności muzycznych i poznawania tajników gry na pianinie.
violinskrzypce
Przedszkolaki mogą uczyć się gry na skrzypcach zarówno indywidualnie jak i grupowo. Na zajęciach próbnych nauczyciel może zasugerować, która forma zajęć będzie optymalna dla danego dziecka. Jest to podyktowanie tzw. stopniem audiacji. Daje ona nauczycielowi obraz zrozumienienia i gotowości dziecka do podjęcia nauki gry i wyboru bardziej korzystnej formy zajęć. Głównym założeniem edukacji przedszkolnej jest rozwijanie zdolności muzycznych oraz chęci do gry na skrzypcach,  pokazanie możliwości instrumentu, umuzykalnianie oraz opanowanie podstaw gry. Jako najważniejszy cel techniczny pierwszych lat edukacji jest niedopuszczenie do powstania napięć w aparacie gry, muzyczny zaś to muzyczny wzrost zdolności i rozumienia muzyki przez dziecko. Zarówno lekcje indywidualne jak i grupowe należy traktować jako oswojenie dziecka z instrumentem, jego brzmieniem i wydobyciem dźwięku.
maracas, music, entertainment, musical, instrumentRytmika dla starszaka
Zajęcia rytmiczne to oferta alternatywna dla zajęć zawierających elementy gry na instrumentach. To możliwość rozwoju muzycznego dla tych przedszkolaków, które nie są jeszcze w wystarczającej dojrzałości emocjonalnej i przede wszystkim muzycznej (stadium audiacji), aby móc rozpocząć naukę gry na instrumencie. MOCNE AKCENTY to grupa 4-5 latków, w której dzieci samodzielnie uczestniczą na zajęciach. Oprócz standardowych zagadnień rytmicznych, pojawiają się ćwiczenia gordonowskie, które mają na celu pomóc w rozwoju zdolności muzycznych i rozumienia muzycznego, aby w następstwie tego dzieci mogły kształcić się na wybranym przez siebie instrumencie.
choir3Śpiewające Artyziaki
To grupowe lekcje śpiewu oparte na założeniach teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona. Mają na celu wesprzeć rozwój wrodzonych zdolności muzycznych dziecka, umuzykalnić, dać radość oraz umożliwić dzieciom wzajemną obserwację i naukę od siebie nawzajem. Na zajęciach dajemy dziecku możliwość usłyszeć swój głos i siebie w śpiewie. Dlatego wszelkiego rodzaju podkłady są ograniczane do minimum. Podczas nauczania dzieci piosenki, która zawsze jest dostosowana tematycznie i technicznie do możliwości grupy skupiamy się w pierwszej kolejności na nauce linii melodycznej, a nie słów. Dzięki czemu nasze Artyziaki rzeczywiście śpiewają, a nie rytmicznie recytują

Wasze
pytania

Do grona nauczycieli zapraszamy przede wszystkim zawodowych muzyków, którzy przy okazji mogą mieć ukończony drugi fakultet. Nasi nauczyciele to osoby, które przede wszystkim lubią dzieci i mają z nimi dobry kontakt. Przed zapisaniem dziecka warto obejrzeć autoprezentacje nauczycieli i zapoznać się z jego kwalifikacjami. W naszej kadrze znajdziecie nauczycieli z mniejszym i większym doświadczeniem oraz w różnym wieku. Każdy nauczyciel przechodzi szkolenie, aby jak najlepiej realizować nasze założenia i idee edukacyjne, a przekazywana wiedza, była dostosowana do możliwości najmłodszych.
Sporadycznie i głównie przy pierwszej lekcji mamy przypadki, kiedy dziecko stanowczo protestuje i chce wejść do sali z rodzicem. W takich przypadkach zawsze przychylamy się do prośby, ale zazwyczaj jest to jednorazowa sytuacja. Potem, kiedy poznają już miejsce i nauczyciela, maluchy chętnie same wchodzą na lekcje. Każdy przypadek analizujemy indywidualnie, wychodząc z założenia – nic na siłę.
We wszystkich salach dydaktycznych posiadamy akcesoria, które wspierają proces edukacji przedszkolaków. Pomieszczenia celowo pozbawione są rozpraszaczy uwagi. Staramy się, aby instrument stał się najważniejszy podczas lekcji. Otoczenie sal jest bezpieczne, jasne, przyjemne i komfortowe dla ucznia. Z uwagi na dbałość prowidłowej postawy przy grze na pianinie, młodzi pianiści mają do dyspozycji regulowane krzesła i  podesty pod nogi.
W naszej szkole na początek nauki indywidualnej preferujemy pianino lub skrzypce. Jest to wynik naszych obserwacji oraz możliwości i predyspozycji fizycznych dzieci w tym wieku. Dodatkowo w poszczególnych placówkach prowadzimy zajęcia grupowe Artyziaki ze śpiewu i gry na skrzypcach.
Dla przedszkolaków oferujemy 30 minutowe zajęcia indywidualnie i 45 minutowe grupowe. Nauczyciel dla komfortu małego ucznia stara się każdorazowo zachować pewien schemat. Dzięki temu uczeń nie ma stresu, że na lekcji wydarzy się coś nieprzewidzianego. Przede wszystkim uczymy się gry na instrumencie, ale na lekcji wplatamy wiele innych elementów jak rozgrzewka, zadania i zabawy muzyczne, itp.

Wsparcie szkoły w procesie
edukacji przedszkolaka

Opracowaliśmy nasz autorski panel klienta, który jest niezastąpioną formą pomocy w domu i źródłem informacji o procesie edukacji muzycznej Twojego dziecka. Każdy uczeń ma swoje konto w panelu klienta, gdzie na bieżąco ma publikowane treści tj. : historię nauczania z adnotacją od nauczyciela, nagrania ważnych elementów z lekcji (tylko jeżeli jest taka potrzeba), filmiki instruktażowe oraz wzory wykonań obecnie realizowanych utworów. Dla ucznia są to ćwiczenia, zabawy, gry i kolorowanki muzyczne z zakresu zdobywanej wiedzy.

Korzyści, jakie daje nasz
panel klienta

Dostęp do panelu mają wszyscy aktywni klienci. Ważną informacją jest to, że możesz z niego korzystać 24h/dobę.
Treści dodawane są systematycznie, tak żeby nie było poczucia przytłoczenia wiedzą, ale jednocześnie, żeby pomogły ugruntować zdobytą wiedzę. Średnio 1 raz w tygodniu
Zachęcamy korzystania z czatu na naszym panelu bądź przez mail. Nauczyciele raczej nie udostępniają swoich prywatnych numerów telefonów
Oczywiśćie, naszym założeniem jest wsparcie rodzica w procesie edukacji muzycznej dzieci. Dlatego każdy z filmów nagrywany jest z myślą zarówno o uczniu jak i o rodzicu.
Na początku nauki najmłodsi uczniowie mają możliwość wynajmu instrumentu do domu. W przypadku skrzypiec jest to zalecane natomiast z pianinem można poczekać do momentu, aż nauczyciel wyraźnie nie zaleci wynajęcia lub kupna pianina. Do tego momentu wszystkie ćwiczenia można wykonywać bez pianina. Na panelu w materiałach dla przedszkolaków znajdziesz początkowo głównie kolorowanki, zadania i ćwiczenia edukacyjne.
biały znaczek

Zapraszamy na

lekcję testową 

Zapisy przez cały rok, 24/7

Bez zobowiązań

Wybierz swojego nauczyciela i termin

Kaucja zwrotna za lekcję testową: 20 zł

1
Kliknij przycisk „Lekcja testowa”
Wybierz najbliższą placówkę, następnie przy użyciu filtrów możesz wybrać przedmiot zajęć, dzień tygodnia i/lub stopień zaawansowania.
2
Wybierz nauczyciela
Zwróć uwagę na kwalifikacje i cenę, jaką oferuje. Następnie wybierz z listy termin lekcji testowej, oferowany przez nauczyciela.
3
Opłać rezerwację terminu
Kaucja za rezerwację terminu wynosi 20 zł i jest zwracana jeśli zdecydujesz się na zajęcia. Po wpłacie zostaniesz poinformowany mailowo o skutecznej rezerwacji terminu. Nauczyciel będzie na Ciebie czekał w szkole. Do zobaczenia!